mandag 11. mai 2015

Kantbånd i lange baner!

Her er hvordan jeg og flere andre skjærer rundstrikket ribb i metervis!
**
 Finnes det noe mer irriterende enn alle de små 10-15cm kantbåndsbitene som man ikke kan bruke til noenting?
Det slipper du nå! ;)
**
Begynner med ett stykke rundstrikket ribb i ønsket farge og legger den ut på skjærebrettet.
**
Jeg bretter ribben så det er ca 10cm igjen på ene siden, venstre her! dvs at ribben ligger i fire(4) lag på høyre side!
så legger jeg linjalen på, jeg bruker 4 cm til mitt 38mm kantbåndsapparat, kutt den bredden du trenger!
**
**
så kutter jeg 4cm strimler og lar de 10cm til venstre ligge igjen, der ribben er i to lag!
kutt så mye av ribben du ønsker, man kan kutte 20cm eller 1meter, akkurat så mye man vil! her har jeg kuttet ca 16 cm.
**
**
åpne så ut ribben og legg det ukuttede stykket flatt mot skjærebordet!
**



**
så legger du linjalen på skrå fra øverst til der første remse begynner, jeg passer på at det blir 4cm fra spissen til venstre og ned til der andre runde begynner! så alle blir like jevn!
**
**
så fortsetter jeg med alle nedover til jeg har kuttet alle overgangene!
**
**
sånn ser det ut! nå har du en spiss på begynnelsen og slutten av din laaange remse ;)
**

**jeg bruker å rulle remsene opp på tomme dorullhylser eller trådkoner!**


























**
og setter de på ettellerannet så de kan snurre fritt ;)
**


2 kommentarer: